sobota, 2 września 2017

Autorzy, na których warto zwrócić uwagę

Macie swoich ulubionych autorów? Takich, do których co chwilę wracacie, śledzicie ich życiorys, polujecie na wszystkie ich książki? Ludzi, którzy imponują wam swoją wiedzą, wyobraźnią i umiejętnością posługiwania się słowem, tak by przekazać daną historię jak najlepiej? W dzisiejszym poście chcę wam pokazać kilka osób, które za pomocą swoich dzieł zafundowały mi wachlarz emocji: od złości, przez dezorientację aż po nieopisane szczęście.


 JENNIFER NIVEN


 Autorka "Wszystkich jasnych miejsc", która zabiła mnie tą cudowną, słodko-gorzką historią dwójki osób stojących na skraju przepaści. Co ciekawe, właśnie ta powieść ma zostać zekranizowana w przyszłym roku, a Jennifer stara się sprawić, by ten film był tak wyjątkowy jak książka. Każdą swoją decyzję - na przykład wybór aktorów oraz muzyki - konsultuje z fanami i pozwala nam decydować jak to wszystko będzie wyglądać. Publikuje również nasze fanarty i odpowiada na niemal każdą wiadomość.

SARAH J. MAAS


Kobieta, o której jest ostatnio głośno w blogosferze i w świecie. Znacie ją przede wszystkim ze "Szklanego tronu" i "Dworu cierni i róż". Strasznie żałuję, że nie czytałam tej pierwszej serii, natomiast Dwory skradły moje serducho i zniszczyły mi życie - oczywiście w dobrym sensie (chyba). Sarah w niesamowity sposób manipuluje uczuciami czytelnika, tworzy niezapomniane postaci i oczywiście nowych mężów książkowych, których nigdy nie mam dosyć.
BRANDON MULL


Autor serii "Baśniobór". Natknęłam się na nią jeszcze w podstawówce i całkowicie przepadłam. Zazwyczaj nie pamiętam ogólnego zarysu fabuły już po roku od przeczytania książki, tu natomiast jestem w stanie coś o niej powiedzieć nawet po kilku latach, co tylko dowodzi tego, jak fajna i ciekawa jest ta seria. Myślę o niej z wielką sympatią i jeśli miałabym przekonać nieczytające dziecko do książek, z pewnością dałabym mu jakieś dzieło Brandona Mulla.
 JODI PICOULT


Kilkukrotnie wspominana na blogu. Autorka takich książek jak "Bez mojej zgody", "Czarownice z Salem Falls" i "Krucha jak lód". Twórczość Jodi jest taka wyjątkowa nie tylko z powodu jej stylu pisania czy sposobu kreowania postaci, ale również przez tematykę przez nią podejmowaną. Każda z jej książek traktuje o czymś innym, czemu warto poświęcić uwagę - rzadkie choroby, fanatyzm religijny, problemy emocjonalne... Naprawdę można się czegoś nauczyć.
To by było na tyle w dzisiejszym poście! Piszcie w komentarzach o autorach, których cenicie za ich twórczość:)
Buziaki!

21 komentarzy :

  1. Bardzo cenię sobie Camille Lackberg. Uwielbiam jej kryminały. Mam chyba trochę sentyment również do pióra pani Hoover (z Hopless były to moje początki z tego typu literaturą). Szczerze mówiąc mam takich autorów więcej, lecz te pisarki przyszły mi pierwsze na myśl.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanuję i lubię Colleen, a z Camille jeszcze nie miałam do czynienia :)

      Usuń
  2. Znam Sarah J Maas i Jodi Picoult i Maas oczywiście kocham za jej Dwory! Nie mogę się doczekać trzeciej części.
    O Baśnioborze słyszałam, ale podobno to dla młodszych czytelników... nie wiem...

    Pozdrawiam
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby dla młodszych, ale jednak ja uważam, że do tej książki warto zaglądać mimo wieku :)

      Usuń
  3. Cenie sobie oczywiście klasyków, czyli Conan Doyle'a, Stokera, Wilde'a itd., ale z autorów współczesnych przez długi czas uwielbiałam Colleen Hoover, która może nie pisała i nie piszę książek wybitnych czy odkrywczych, ale są to powiastki bardzo przyjemne i odprężające. No i bardzo lubię autorkę ,,Małego życia'', ale póki co napisała jedną książkę (właściwie dwie, ale jedna ma premierę dopiero niedługo), więc póki co nie wiem czy udało się jej napisać jedną wyśmienitą pozycję, czy ma do tego po prostu talent. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę się w końcu wziąć za klasykę, dzięki za motywację!
      Colleen też lubię oraz jestem w trakcie "Małego życia", zobaczymy co ja będę myśleć o tej książce :)

      Usuń
  4. Nie czytałam nic tych autorów, więc będę musiała to nadrobić :)
    Ja osobiście najchętniej wracam do książek Colleen Hoover oraz do Harrego Pottera J.K.Rowling :)
    Pozdrawiam :)
    https://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Harry'ego Pottera również kocham!

      Usuń
  5. Ja muszę się w końcu zabrać za "Dwory" :D Ja uwielbiam Colleen Hoover oraz Tarryn Fisher. Colleen pisze cudnie o miłości a Tarryn jest niesamowita :D Jej książki to sam "ogień" :D <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przeczytać coś twórczości Tarryn!

      Usuń
  6. "Wszystkie jasne miejsca" <3 Ja uwielbiam jeszcze Colleen Hoover, Anne McPartlin i Kasie West. To moje trzy ulubione autorki <3

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, Sarah J. Mass zasługuje na uwagę. Ja w przeciwieństwie do ciebie nie czytałam Dworu, ale zamierzam to nadrobić! Propsuję też Brandona Mulla oraz Jodi Picoult. Bardzo ciekawych autorów wybrałaś c:
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  8. Oprócz pierwszej autorki, twórczość pozostałych jest mi obca, choć oczywiście wiem jakie są ich powieści. Obym to szybko zmieniła i coś przeczytała ich autorstwa.
    Ja cenię sobie bardzo twórczość Suzanne Collins, Alwyn Hamilton, Susan Dennard, Kiery Cass i pewnie wielu innych autorów, którzy teraz nie przychodzą mi do głowy. Mam nadzieję też, że nie przekręciłam żadnego nazwiska XD

    Post bardzo fajny i mam nadzieję, że będzie takich więcej ;)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, Susan Dennard ♥

      Oczywiście, chyba zrobię z tego serię postów haha

      Usuń
  9. Znam panią Mass, ale bardzo nie lubię jej twórczości. Jodi Picoult jest także jedną z moich ulubionych pisark, choć przeczytałam jedynie 3 jej dzieła.
    Moi ulubieni autorzy to z pewnością Remigiusz Mróz, Katarzyna Berenika Miszczuk, Jakub Małecki, Colleen Hoover, Tarryn Fisher.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Colleen Hoover również bardzo lubię :)

      Usuń
  10. Przyznam się, że nie czytałam ani jednej książki autorów powyżej. Naprawdę. O pani Maas jest głośno i kiedyś na pewno o niej przeczytam, ale dam sobie jeszcze czas. Niech trochę o niej ucichnie.

    Zapraszam do siebie na herbaciany konkurs z Muminkami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam pierwszą część serii Mass, ale planuję kolejne :) Dodatkowo chciałabym właśnie poznać twórczość Jodi Picoult. :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators