sobota, 15 lipca 2017

KSIĄŻKI, KTÓRE WPŁYWAJĄ NA ŚWIATOPOGLĄD

Zauważyłam, że na moim blogu od bardzo dawna nie pojawił się żaden post okołoksiążkowy. Z tego też powodu dzisiaj pokażę wam 5 książek, które są na tyle wyjątkowe, iż mogą wpłynąć na czyjeś postrzeganie świata. Większość z tych książek została napisana przez osoby, które inspirowały się jakimiś wydarzeniami ze swojego życia lub tym, co w ciągu ostatnich kilkunastu lat działo się na świecie. Właśnie dlatego twory te są tak emocjonujące. Bez zbędnego przedłużania, zaczynajmy! :)


Oskar i pani Róża
Mało jest osób, które nie znałyby tej książki. Opowiada ona o chłopcu, który choruje na białaczkę i wieku 10 lat poznaje niezwykłą panią Różę, która podsuwa mu pomysł, by pisał listy do Boga. Osobiście nie pamiętam już tak dobrze książki, natomiast niedawno byłam na spektaklu teatralnym i ta historia odżyła w mojej pamięci. Zdecydowanie warto ją poznać.

Wszystkie jasne miejsca
Nie byłabym sobą, gdybym nie umieściła tu "Wszystkich jasnych miejsc". Jest to moja najukochańsza książka, której jeszcze nic nie zdołało pobić w moim rankingu książkowych ulubieńców. Najbardziej poruszył mnie fakt, że temat chorób psychicznych, z którym mamy do czynienia w powieści, autorka zna aż zbyt dobrze i pisała w oparciu o własne doświadczenia. Właśnie dlatego książka jest tak prawdziwa.

Pokój
Książka ta jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Opowiada o kobiecie, która została porwana i już w niewoli urodziła synka, któremu zapewniała jak najlepsze warunki mimo zaistniałej sytuacji. Co ciekawe, mamy tu narrację pierwszoosobową. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że narratorem jest owe dziecko. Autorka ustawiła sobie wysoko poprzeczkę i świetnie się spisała.

Krucha jak lód
Jodi Picoult jest moją ulubioną autorką, co powtarzałam wielokrotnie, a historia, którą stworzyła, jest niesamowita. "Krucha jak lód" opowiada o dziewczynce, której kości są tak delikatne, iż łamią się nawet przy zmianie pozycji podczas snu. Zdecydowanie książka warta przeczytania.

Byliśmy łgarzami
Z pozoru zwyczajna młodzieżówka... właśnie, to tylko pozory. Z lektury można mnóstwo wynieść, a końcówka jest tak szokująca, że powoduje kaca książkowego na dobrych kilka dni. Przede wszystkim pokazuje, że pieniądze to naprawdę nie wszystko i czasem warto skupić się na czymś innym niż na majątku. 

31 komentarzy :

  1. Kurczę, czytałam tylko Oskara :-) Ale kto wie, może kiedyś nadrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Ci "Dziewczynę z Pomarańczami", jeżeli lubisz tego typu książki :) pasowałaby tu jak ulał! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na pewno zerknę i może zakupię tę książkę lub chociaż poszukam w bibliotece :)

      Usuń
  3. Czytałam "Wszystkie jasne miejsca" w tamtym roku i jest to jedna z moich ulubionych książek. Pamiętam, że wzbudziła we mnie wiele pozytywnych emocji :)
    Pozdrawiam! Truskawkowy blog książkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, bo kocham tę książkę

      Usuń
  4. Znam tylko historię Schmitta, ale w miejsce pozostałych pozycji na pewno znalazłabym kilka swoich perełek ;)
    http://favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam żadnej z nich. Z chęcią sięgnęłabym po "Pokój", film bardzo mnie poruszył.

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam film, był naprawdę cudowny.

      Usuń
  6. To przykre, ale żadnej nie miałam okazji przeczytać. Mam jednak nadzieję, że to się zmieni.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam "Ołówek" Katarzyny Rosickiej- Jaczyńskiej
    Antyterrorystka

    OdpowiedzUsuń
  8. Oskar i Pani Róża bardzo mnie mnie wpłynęła, tak samo jak Byliśmy łgarzami <3 Obydwie są cudowne i warte uwagi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu ktoś kto też czytał Łgarzy!

      Usuń
  9. Widać, że mam kilka książek do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Oskar i pani Róża" jest cudowna, uczy doceniania każdej chwili w życiu.
    Zainteresowałaś mnie "Pokojem" i, jeśli tylko będę miała okazję, na pewno sięgnę.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam sięgnąć, raczej się nie zawiedziesz.

      Usuń
  11. "Oskar i pani Róża " miałam okazję czytać wiele razy i dzięki tej książce pokochałam autora,jest świetny ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę sięgnąć po jego inne pozycje!

      Usuń
  12. Oglądałam Pokój, ale dla mnie był to słaby film więc o książce nie ma mowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to uwielbiam ten film, jak dla mnie był cudowny :)

      Usuń
  13. Fragment ,,Oskar i pani Róża" miałam w podręczniku do polskiego do III gim. i po tym stwierdziłam, że nie chcę jej czytać, ale później zmieniłam zdanie i od tej pory czatuję na nią w bibliotece, bo jak się okazało jest bardzo rozchwytywana XD. ,,Wszystkie jasne miejsca" czytałam i z tego co pamiętam spodobała mi się :) Reszty książek nie czytałam i znam z nich tylko ostatnią :)

    Naprawdę ciekawy i oryginalny pomysł na post, bardzo mi się spodobał :)!

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję!
      Czatuj, czatuj, bo jestem ciekawa twojej opinii :D

      Usuń
  14. "Oskara i panią różę" chyba będę czytać w liceum (z tego co kojarzę), "Wszystkie jasne miejsca" - zaczęłam kiedyś czytać, ale nie zdążyłam dokończyć (Nie, nie wiem czemu xd), a "Byliśmy lgarzami" chciałam przeczytać, ale le nie było nam po drodze. Chyba czas powrócić do tych planów xd

    Pozdrowienia! tysiac-zyc-czytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Krucha jak lód, mam w pokoju na półce

      Usuń
  16. Ciekawe spojrzenie na temat. Wybrałabym inne książki, ale bardzo podoba mi się Twój punkt widzenia!

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators