wtorek, 6 września 2016

TOP 10 moich ulubionych książek

Hej ludziska! 
Mam straszne poczucie winy, bo nie było mnie tu... UWAGA, UWAGA... od zeszłej środy! Co daje aż 6 dni, Jezu. A planowałam być taka systematyczna. Jak widać troszkę mi nie wychodzi. Ale spokojnie, mam dobrą wymówkę. Nie mogłam tu zaglądać przez szkołę. Czy to normalne, że w pierwszym tygodniu szkoły już mam mnóstwo zadania domowego, zapowiedzianą kartkówkę, powtórzenie na ocenę i sprawdzian? Mogę się mylić, ale powinno istnieć coś takiego jak "czas na odpoczynek po wakacjach". No ale co zrobić, jak się nauczyciele uprą to nie mamy nic do gadania.
Wracając do dzisiejszego posta! Jak się pewnie orientujecie po tytule, chcę wam pokazać moje ulubione książki. Wiem, że większość książkoholików wolałaby sobie odrąbać rękę jakimś tępym narzędziem niż wybrać swoje ulubione książki, ale ja jakoś nigdy nie miałam z tym problemu. Zanim zaczniemy chcę wam jeszcze tylko powiedzieć, że kolejność nie ma tu żadnego znaczenia, a każdą serię liczę jako jedną pozycję:)

1. Wszystkie jasne miejsca - Jennifer Niven
Osoby, które już troszkę mnie tu znają na pewno wiedzą, że naprawdę kocham tę powieść. To moje najcudowniejsze dziecko. Wiem, że wielu osobom się nie podobała i nie rozumieją mojego zachwytu, ale tak jakoś mnie poruszyła historia Fincha i Violet, że od maja nie mogę o niej zapomnieć i ciągle do niej wracam.

2. Byliśmy łgarzami - E. Lockhart
Książka autorki (mam nadzieję, że to faktycznie kobieta, bo nie wiem XD), której nazwisko już zawsze będzie mi się kojarzyć z Harrym Potterem. Myślę, że nie jestem jedyna, bo z tego co widziałam przy mojej recenzji tej książki, większość osób uznała to za dosyć zabawne:)

3. Seria Lux - Jennifer L. Armentrout
Oczywiście nie mogę zapomnieć o mojej ukochanej serii! Jak dla mnie te książki mają niesamowity urok i uwielbiam je, jestem w stanie wracać do nich trzy razy w miesiącu i nigdy mi się jeszcze nie znudziło. Poza tym jestem śmiertelnie zakochana w Daemonie Blacku...

4. Harry Potter - J. K. Rowling
Czym byłaby lista ulubionych książek bez Pottera? Mam do tej serii straszny sentyment, bo to właśnie ona zapoczątkowała moją przygodę z książkami. Gdybym w 4 klasie podstawówki nie wzięła do rąk Kamienia Filozoficznego, najprawdopodobniej wcale bym teraz do was nie pisała.

5. Dziewiętnaście minut - Jodi Picoult
Opowieść o chłopaku, który miał już dość całych lat bycia gnębionym w szkole i podjął bardzo drastyczne kroki. Uważam, że to historia "na czasie", bo z takimi problemami zmaga się mnóstwo uczniów. Warto coś takiego przeczytać.

6. Pokój - Emma Donoghue
Pozostajemy w niezbyt przyjemnych klimatach. "Pokój" był niesamowity, chwycił mnie za serce. Jeszcze bardziej chwyciła mnie za serce historia, na podstawie której ta książka została napisana. Naprawdę warto zagłębić się w temat i dowiedzieć się na jakim świecie żyjemy.

7. Drugie życie Bree Tanner - Stephenie Meyer
Co zabawne, ta książka spodobała mi się bardziej niż Zmierzch, a jest ona małym (bo liczącym jakieś 200 stron) dodatkiem. Historia Bree pokazała mi świat nowonarodzonych wampirów z całkowicie innej strony. Niestety już od samego początku wiemy, że wszystko zakończy się tragicznie, jednak nie zepsuło mi to lektury.

8. Baśniobór - Brandon Mull
Przeżyłam niesamowitą przygodę z tą serią. Można się przenieść w całkowicie inny świat, gdzie istnieją wszystkie te stworzenia, o których śniliśmy będąc dziećmi. Absolutnie nie żałuję zatracenia się w tej magicznej rzeczywistości.

9. Trylogia czasu - Kerstin Gier
Do tych książek przyciągnęły mnie przepiękne, hipnotyzujące okładki. Fabuła też jest świetna, a Gideon jest jednym z moich ulubionych męskich bohaterów. To trylogia, przy której można się odprężyć i miło spędzić czas.

10. Hopeless, Losing hope - Colleen Hoover
Nie mogło tu oczywiście zabraknąć Colleen Hoover! Co prawda nie czytałam "Szukając kopciuszka", ale mam w planach. Cała historia Holdera i Sky niesamowicie mnie wzruszyła i wciągnęła, więc chętnie poczytam trochę o Six:)

Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca! Napiszcie mi w komentarzu, czy macie jakieś ulubione książki. Buziaki! ♥

21 komentarzy :

  1. czytalam tylko pottera i 2 czesc hoover Mysle ze inne sa przede mna :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam „Hopeless” oraz „Trylogię czasu” ♥ Jestem też w trakcie czytania serii „Lux”, pierwsze dwa tomy bardzo mi się podobały, trzeci tak średnio, ale i tak chętnie sięgnę po kolejne tomy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, jak ci się spodoba zakończenie serii Lux:)

      Usuń
  3. Hp uwielbiam <3 Wszystkie jasne miejsca były okay :) A serię Lux teraz czytam :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko! Strasznie zdziwił mnie Twój wybór Bree. Czytałam i moim zdaniem to tylko zbędny dodatek do serii, wydany dla kasy ;/

    Z Coleen Hoover mam problem, podobnie jak z Jojo Moyes. Boję się, że wyskoczy mi z lodówki, jak to mówi Dominika z Wielopasji :D Mam ich dosyć, ta reklama ich dzieł po prostu doprowadza mnie do rozpaczy. Gdy widzę już milionową recenzję "Zanim się pojawiłeś" to po prostu mi się ulewa.
    Ooo z serii Lux czytałam na razie tylko "Obsydiana", ale mam nadzieję, ze przeczytam resztę, chociaż te ksiażki są strasznie drogie ;/ Może pogadać z jakąś księgarnią, zeby fundnęli :D Tylko te okładki...Boże, nie cierpię ich. Te obrzydliwe fronty nadrabiają jednak cudowne grzbiety.

    Ja miałabym problem ze zrobieniem top 10 moich ulubionych ksiązek, bo moja najukochańsza seria liczy 14 tomów xDD Jest to cykl o Sookie Stackhouse Charlaine Harris. Poza tym hmmm...Na pewno książki Dana Browna, kocham wszystkie i mam całą jego twórczośc na półce. O BOZE! Zapomniałabym ...."Dary anioła" <3 Ale już nie będę paplać o Jace'ie. Kocham również "Lady Mignight" C.Clare i z niecierpliwością czekam na "Lord of Shadows" o matko, a jeszcze tyle czasu do premiery....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika ogólnie jest genialna ze swoimi tekstami, ty tak samo:D Racja, okładki serii Lux są straszne, ale można przywyknąć...
      Właśnie się zdziwiłam, że nie wspomniałaś o Darach anioła, już chciałam pytać czy przeszłaś jakieś pranie mózgu haha

      Usuń
  5. Wszystkie jasne miejsca jeszcze nie czytałam i raczej w najbliższym czasie tego nie zrobię :P
    Byliśmy łgarzami niedługo będę sobie zamawiać :D
    Obsydian i całą serię planuję w najbliższym czasie przeczytać :)
    Nawet zmierzchu jeszcze nie czytałam a co tu mówić o dodatku :P Mam pierwszą część Zmierzchu i nawet zaczęłam, ale jakoś tak no nie nie spodobała mi się i przestałam ją czytać, ale niedługo na pewno do niej wrócę.
    Czytałam pierwszą część Baśnioboru i trochę mnie nudził i wolno mi się czytało, ale nawet była fajna i na pewno kiedyś wrócę do tej serii :D
    Nie czytałam jeszcze nic Colin Hoover i raczej w najbliższym czasie nie zamierzam :P
    Moimi ulubionymi książkami/seriami są zdecydowanie Piąta fala oraz Porwana pieśniarka, były świetne :D Polecam również gorąco Alicję w krainie zombi i Czerwona Królową, albo Oddam ci słońce jeśli chodzi o jakąś obyczajówkę :)
    Świetny post :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piątą falę i Porwaną pieśniarkę mam w planach!
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Za Harrym Potterem jakoś nigdy za bardzo nie przepadałam, chociaż wiem, że niektórzy uważają to za zbrodnię ;) Reszty książek jeszcze nie czytałam, ale jestem ciekawa niektórych pozycji, więc muszę to szybko nadrobić ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Hopelees to jedna z moich ulubionych książek tak samo jak Losing Hope i w sumie wszystkie książki tej autorki, powinny bć wyżej nawet jeżeli to Twój ranking :D "Pokój" bardzo chciałam obejrzeć ale niestety nigdzie nie mogę go znależć a wolę obejrzeć w tym przypadku film. Co do serii trylogii czasu to od dawna na nią poluję ale jakoś nie moge się za nią zabrać :)

    Blog o książkach-nowy post

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oglądałam na cda lub na kinomanie i bez problemu znalazłam:)

      Usuń
  8. Kocham Trylogię czasu!!!
    patsonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham Trylogię czasu!!!
    patsonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wstyd przyznać, ale większości z twojego TOP 10 nie czytałam...
    Uwielbiam Trylogię Czasu i serię o Harrym Potterze. Za sobą mam również "Drugie życie Bree Tanner" :)
    Na półce czeka natomiast "Byliśmy łgarzami" wypożyczone z biblioteki oraz książki Hoover ;)
    Planuję sięgnąć również po "Wszystkie jasne miejsca" oraz serię LUX, ale niestety nie wiem jeszcze kiedy!
    Podziwiam Cię za stworzenie takiego postu, to byłoby dla mnie niesamowicie trudne!
    Pozdrawiam!
    Ola z bloga Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
  11. Lux jest na mojej liscie, ale mam problem ze znalezieniem 1 tomu.
    Tak samo z Trylogia Czasu, a baardzo mnie do niej ciagnie.
    Ladna okladka Bylismy Lgarzami i tyle pozytywnych recenzji rowniez zacheca!
    Wypadaloby tez skonczyc Harry'ego...
    Nie znam sie tez na tworczosci Hoover wiec to tez musze koniecznie nadrobic ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku. Oprócz Harry'ego nic z tych książek nie czytałam, a niektóre kuszą mnie już od dawna. Świetne zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No... Czytałam jeszcze Hopeless i była ok. :)

      Usuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators