poniedziałek, 12 września 2016

Silver: Pierwsza księga snów - Kerstin Gier

Liv zawsze przywiązywała dużą wagę do snów. Ale odkąd zamieszkała w Londynie, znalazły się w centrum jej zainteresowań. Tajemnicze zielone drzwi. Gadające kamienne posągi. Niania z tasakiem w schowku na miotły... Tak, ostatnio sny Liv stały się bardzo dziwne. A szczególnie ten: czterech chłopaków, łacińskie inkantacje, dziwny rytuał, a wszystko to w nocy pośrodku cmentarza. No tak, Liv zna tych chłopaków z nowej szkoły - i zawsze, gdy spotykają się na jawie, oni zdają się wiedzieć o niej więcej, niż powinni... Chyba że... śnili ten sam sen, co ona?
Pierwsza część bestsellerowej serii Kerstin Gier, autorki niezwykle popularnej Trylogi czasu. 

Na wielu blogach zapowiadałam się, że przeczytam tę książkę jeszcze w tym roku... no i proszę! Pierwsza cześć serii już za mną. Muszę przyznać, że z niecierpliwością czekam, aż kolejny tom wpadnie w moje ręce. Chwilowo do głowy nie przychodzą mi nawet żadne nieprzyjemne uwagi, a przecież ja lubię sobie ponarzekać. Więc co mnie tak zachwyciło w Pierwszej księdze snów?
Twój dom jest tam, gdzie twoje książki.
Czy muszę w ogóle wspominać o tym przepięknym wydaniu? Jezu, nie znam osoby, która nie byłaby zachwycona okładką i zawartością. W środku bowiem, co kilka stron, mamy okazję pozachwycać się ślicznymi zawijasami, które wprowadzają nas w jeszcze lepszą, magiczną atmosferę. Jestem też przeszczęśliwa, że te maleńkie ilustracje na okładce zgadzają się z treścią książki. Liv, główna bohaterka, śni o naprawdę niezwykłych rzeczach, a okładka idealnie oddaje nastrój tej historii. Mogłabym się na nią gapić i gapić, poważnie. Czy to już objaw jakiejś choroby czy coś?
Jednak nie samym wyglądem książki człowiek żyje! Właśnie, co z treścią? 
Mogę spokojnie powiedzieć, że jest tak samo zachwycająca jak wygląd. Już wam wspominałam o magicznych snach Liv, ale mogę zrobić to raz jeszcze. Uwielbiam w tej książce to, że sny są tak samo pokręcone jak w rzeczywistym świecie. Podświadomość podsuwa dziewczynie najróżniejsze obrazy, a wypowiadane przez postaci w nich występujące słowa nie mają żadnego sensu. Przytoczę wam mały przykład :) W jednym momencie mowa jest o zarzynaniu przepiórek, gdy w następnej chwili po korytarzu na łyżwach jeździ dziewczyna, która mówi coś o chatce z piernika. Dopiero później sprawy przybierają poważniejszy obrót... Liv bowiem odkrywa coś, co niesamowicie ją intryguje i nie spocznie, dopóki nie dowie się o co tu chodzi.
(…)Zmykaj stąd! - Wykonał gest, jakby odganiał muchę. - Powiedziałem:
zmiataj, serowa panienko! Sio!
Nie ruszyłam się z miejsca, wywołując u niego konsternację.
- Dlaczego ona nie znika?
- Może dlatego, że nie reaguję na ,,serową panienkę”, kretynie - odparłam.
Kerstin Gier jest jedną z moich ulubionych autorek dzięki Trylogii czasu, więc nie byłam zdziwiona, że Silver również mnie zachwyciła. Nie jest to jakaś wykwintna lektura, ale strasznie przyjemnie się ją czyta. Dopiero teraz dostrzegłam, że nie było w niej zbyt dużo akcji. Poważnie, wcześniej nie zwróciłam na to uwagi, bo książkę czyta się naprawdę bardzo szybko. Dosłownie chwilka i już 150 stron za nami. Może jest to spowodowane świetnym humorem i żartami głównych bohaterów, a może samymi postaciami, które były bardzo ciekawe. Wszystkie. Warto też wspomnieć o tym, co mnie tam zachwyciło. Nie uwierzycie, ale... Liv nie jest idealną miss piękności z figurą niczym modelka Victoria's Secret! Jest ona zwykłą dziewczyną, nie jest też wszechwiedzącą nastolatką o mentalności 40latki. Też ciężko mi było w to uwierzyć. Przywykłam już do idealnych postaci, na które rzuca się cała szkoła, choć są przecież "szarymi myszkami".

Podsumowując: Polecam tę książkę wszystkim osobom, które pragną czegoś na rozluźnienie, a lubią zagłębiać się w magiczne historie. Można się tu naprawdę pośmiać, nieraz parskałam śmiechem, a ludzie patrzyli na mnie jak na wariatkę. Nie żeby mi to przeszkadzało. 
Mamy tu wątek romantyczny, nie rzuca się on jakoś specjalnie w oczy i nie jest przesłodzony, więc osoby nie przepadające za czymś takim raczej nie będą tu miały zastrzeżeń. Świetni bohaterowie będą w stanie poprawić wam humor w każdej sytuacji. Dla osób, które jeszcze nie miały okazji zapoznać się z piórem Kerstin Gier - zachęcam serdecznie, na pewno się nie zawiedziecie:) 
Buziaki! 

Ilość stron: 416
Ocena: 8

33 komentarze :

  1. Zbieram się do przeczytania tej książki już jakiś czas i zebrać się nie mogę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam różne opinie o tej książce, ale przeważają te pozytywne. Mam w planach aby się z nią zapoznać, tym bardziej że niedawno zaczęłam trylogię czasu (pierwszą część) i jestem nią zachwycona zarówno książką jak i autorką. Także napewno będę miała ją na uwadze.
    Pozdrawiam
    Kejt_Pe
    ukryte-miedzy-wersami.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro podoba ci się Trylogia, to Silver też cię zachwyci:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Wydaję się to być ciekawa pozycja.
    Ciekawe jaka jest w praktyce.
    Książki o snach...senniki i tyle mi do głowy przychodzi, ale może ten tytuł by coś zmienił.
    Szybko raczej jej nie przeczytam, ale może kiedyś spróbuję jej poszukać.
    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do mnie, może znajdziesz tam coś dla siebie :D
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/2016/09/basnie-marsz-drewnianych-zonierzykow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się zapoznać z tą książką, sny są przedstawione we wspaniały sposób:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pierwszy raz zobaczyłam tą książkę na Warszawskich Targach Książki i tam już przyciągnęła moją uwagę. Nie kupiłam jej wtedy i trochę żałuję, ale jeszcze ją dorwę w swoje ręce! To wydanie jest przepiękne!! Jedna z najpiękniejszych książek jakie widziałam :)
    Pozdrawiam,
    roseperdu-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam!
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  6. przeczytalabym :d kusisz jak nie wiem! pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć, haha
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  7. Przeczytałam ją i bardzo mi się ona podobała :D
    Wydanie jest przepiękne <33 ♥
    Pozdrawiam
    joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lecę sprawdzić na twoim blogu czy zamieściłaś recenzję:D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale zainteresowała mnie okładka i samo wydanie, historia też wydaje się być ciekawa, więc postaram się ją przeczytać ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. O tej książce słyszałam juz bardzo wiele ale bardziej kojarzę ją z okładki, wydaje mi się że nie jest to mój klimat i raczej po nią nie sięgnę mimo wszystko
    Blog o książkach-nowy post

    OdpowiedzUsuń
  10. Ej czemu ja nie skojarzyłam, ze Gier pisała Trylogię czasu? Toż to było cudowne, Xemerius i cała reszta <3 No ale na szczęście tu zaglądnęłam ii mnie uświadomiłaś xD Z początku Silver mnie jakoś odpychało, bo za dużo go wszędzie było. Teraz trochę przycichł szum wokół Księgi snów, więc może w końcu po nią sięgnę ;) A jak znam pióro pani Gier, to tak jak zapewniasz, uśmieję się przy lekturze ^^
    Całusy ;*
    Q.

    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ci się spodoba!
      Xemerius to mistrz, po prostu kocham ♥
      Buziaki!

      Usuń
  11. Cudowna okładka! Tak zagmatwana, że aż piękna :D
    Jeszcze nie miałam stycznością z tą autorką, ale po takim zaprezentowaniu książki nie mam, co dłużej czekać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka książka na rozluźnienie przydałabym mi się teraz... recenzja brzmi zachęcająco.. gdybym była na miejscu głównej bohaterki i miewała takie dziwaczne sny chyba bym umarła ze strachu :D A wydanie rzeczywiście piękne, ale nas kuszą tymi okładkami :D
    Pozdrawiam :)
    Zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne cytaty :) Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, choć pamiętam szał na jej poprzednią serię, której nie udało mi się przeczytać, a teraz ciężko ją zdobyć :c Chyba skuszę się na tą książkę, ale to dopiero jak pokończę serię, które czytam :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wiem, że ciężko i mnie to martwi, bo nie mam jak zaopatrzyć się we wszsytkie tomy,a mam tylko drugi:(

      Usuń
  14. Uwielbiam książki Kerist Gier.
    Muszę tą jak najszybciej przeczytać!
    patsonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam książki Kerist Gier.
    Muszę tą jak najszybciej przeczytać!
    patsonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno po nią sięgnę, bo to Kierstin Gier :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurczę! Czy wszyscy już czytali tę książkę oprócz mnie? :D
    Jestem niej niezmiernie ciekawa, głównie dlatego, że pokochałam Trylogię Czasu!
    Gier ma talent do pisania tak lekko i wciągająco, że pomimo przewidywalności i tak pokochałam serię o Gwen ;)
    "Silver. Pierwsza księga snów" zapowiada się naprawdę świetnie i może zaopatrzę się w nią i jej kontynuację na Krakowskich Targach Książki ;)
    Pozdrawiam :D
    Ola z bloga Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo też pokochałam historię Gwen i Silver zachwyciło mnie prawie tak samo ♥

      Usuń
  18. Jejuu, ja nie chcę być hejterem czy coś, ale dlaczego każdy zachwyca się tą okładką?! ;-; Serio, nie znalazłam jeszcze ani jednej osoby, która nie byłaby w niej zakochana. Czy coś jest ze mną nie tak? :P
    Co do samej książki to mam w planach, ale nie jest to mój żaden must read czy coś. Po prostu jeśli wpadnie mi w oczy w bibliotece, chętnie sięgnę :)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie mów, że ci się nie podoba, bo nie uwierzę:D

      Usuń
  19. Haczyk został rzucony i teraz dzięki Twojej recenzji bliska jestem by się dać złowić. A co do okładek tej serii rzeczywiście są przepiękne. Jak widzę środek też. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Silver" to tytuł, który ostatnio bardzo mnie zainteresował. Mam nadzieję że szybko wpadnie w moje ręce ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators