piątek, 9 września 2016

Podsumowanie serii: Harry Potter (J. K. Rowling)

Jak wiadomo, Harry Potter to klasyk. Nie znam ani jednej osoby, która nie słyszałaby historii o tym młodym czarodzieju, więc raczej nie muszę wam przedstawiać opisu :) Uznałam, że bez sensu byłoby recenzować każdą część po kolei, poza tym wiele osób to czytało i byłoby po prostu nudno, więc postanowiłam tylko podsumować i podzielić się z wami moimi wrażeniami.

Zacznę od tego, że do tej serii mam ogromny, olbrzymi sentyment, bo gdyby nie ona... właściwie w ogóle nie zaczęłabym swojej przygody z czytaniem. Kiedyś byłam jednym z tych dzieciaków, od których bez przerwy słyszało się tylko "O fuj, książka? Co za nuda, nawet tego nie dotknę.". (Boże, przebacz mi za te czasy) Wszystko się jednak zmieniło, gdy w 3 klasie podstawówki mama chciała mnie czymś zająć i kupiła mi pierwszą część Pottera. Niby zaczęłam ją czytać, ale skończyłam po 20 stronach i nie wracałam do niej aż przez rok. Teraz nie umiem sobie tego wyobrazić, byłam straszna XD Na szczęście w 4 klasie tak się rozpadało, że wyjście na dwór nie wchodziło w grę, a akurat miałam szlaban, więc z niechęcią zaczęłam czytać. Właściwie to był przełomowy moment w moim życiu. Tak się wciągnęłam, że od razu rzuciłam się na kolejne części, a teraz jestem gdzie jestem. Nałogowa książkoholiczka bez możliwości uleczenia. Co więc jest takiego w Harrym Potterze, że tak przyciąga czytelnika?
Odpowiadając na wcześniejsze pytanie: myślę, że chodzi tu przede wszystkim o wspaniały świat, jaki przedstawiła nam w swojej serii J.K.Rowling. Można poczuć się, jakbyśmy faktycznie zaraz mieli wyruszyć do Hogwartu, a nie do szaroburej szkoły ze świata rzeczywistego, gdzie nawet nie ma papieru w łazience. Ile ja bym dała, żeby uczęszczać do Hogwartu? Nawet jeśli miałabym tam sprzątać, cokolwiek. Przecież to szkoła marzeń. Może jeszcze mam szansę, a sowa z moim listem się po prostu zagubiła?
W Harrym Potterze uwielbiam także bohaterów. Harry, Hermiona i Ron są świetni, idealnie się dopełniają. Można się przy nich pośmiać, ale też wiadomo, że w życiu by siebie wzajemnie nie opuścili i mogą na sobie polegać. A Hagrid? Ten olbrzym jest po prostu genialny :D Utożsamiam się z jego miłością do tych wszystkich stworzeń, choć z pająkami raczej dałabym sobie spokój... 
Każda kolejna część Pottera jest coraz mroczniejsza i to mi się tak podoba. Ani trochę się nie nudziłam  podczas czytania. Naprawdę przeniosłam się do tego świata i cierpiałam równie mocno, jak głowni bohaterowie, gdy ginął ktoś ważny. Miałam coś napisać, ale byłby to ogromny spoiler, więc zachowam to dla siebie, hah. Co do filmów - uwielbiam je. Wiele naprawdę ważnych dla mnie rzeczy zostało pominiętych przy kręceniu, no ale ile musiałyby trwać te ekranizacje, gdyby wszystko zostało idealnie odwzorowane? Żałuję tylko, że w Czarze Ognia nie ukazano Walki o Emancypację Skrzatów Zniewolonych Hermiony, no ale cóż, nie można mieć wszystkiego:(

Podsumowując: Seria o Harrym Potterze nigdy mi się nie znudzi. Zawsze wprowadzi choć trochę magii do mojego życia i będę sięgać po nią, żeby oderwać się od szarej rzeczywistości. Już zawsze będę ubolewać nad tym, że Hermiona nie skończyła w związku z Draconem, ale muszę się z tym jakoś pogodzić. Ron też nie jest zły. Co do tytułowego bohatera - jest niezwykły, choć zazwyczaj udawało mu się wyjść cało z opresji tylko siłą przypadku. Nie zmienia to jednak faktu, że od niego się wszystko zaczyna i na nim kończy. Wszyscy bohaterowie są świetnie wykreowani. W żadnej części nie wiało nudą. Zawsze działo się coś ciekawego, co zmuszało moje załzawione oczy do czytania dalej, choć była już 2 w nocy. Co poradzić? Nie ma czasu na sen, trzeba czytać. Proszę, piszcie mi w komentarzach, czy kochacie Harry'ego Pottera tak samo jak ja, a jeśli nie, to polecę wam dobrego lekarza. Nie no, żartuję:D Jeśli nie, to moje zbolałe serce jakoś to zaakceptuje. Jakoś. Może być ciężko.
Buziaki!

Cytaty:
To, że twoja wrażliwość uczuciowa mieści się w łyżeczce od herbaty, nie świadczy o tym, że wszyscy są tak upośledzeni.
Zagłuszanie bólu na jakiś czas sprawia, że powraca ze zdwojoną siłą.
Nadchodzi czas, kiedy będzie trzeba wybrać między tym co dobre, a tym co łatwe.
Ja nie szukam żadnych kłopotów - to kłopowy zwykle znajdują mnie.
- Czy to prawda, że podniosłeś głos na profesor Umbridge?
- Tak.
- I że zarzuciłeś jej kłamstwo?
- Tak.
- I powiedziałeś jej, że Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać powrócił?
- Tak.
Profesor McGonagall usiadła za biurkiem i spojrzała na niego srogo. Potem powiedziała:
- Weź sobie ciasteczko, Potter.

26 komentarzy :

  1. Przeczytałam tylko pierwszą część w podstawówce a filmu nigdy żadnego od początku do końca nie obejrzałam :D muszę to nadrobić bo aż wstyd :D
    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie teraz zdziwiłaś:D Koniecznie nadrabiaj hah

      Usuń
  2. Do cytatów dodałabym jeszcze "Odkręca się w drugą stronę". W tym momencie zawsze ryczę ze śmiechu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mnóstwo cytatów, które jeszcze chciałam tam zamieścić, ale nie chciałam przesadzić z ilością:D

      Usuń
  3. U mnie za 2 tomy również podsumowanie całej serii. Masz rację, w tym przypadku nie ma sensu pisać osobnych recenzji. Ja na tą chwilę bardzo polubiłam się z bohaterami, podoba mi się teżprzedstawiona przez Rowling historia, ale przynajmniej na tą chwilę nie jest to jakaś wielka miłość. Zobaczymy co będzie za 2 tomy :)

    Pozdrawiam :) szczerze-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie zakochasz się w Insygniach Śmierci:)

      Usuń
  4. Uwielbiam Harrego Pottera, zawsze Go uwielbiałam. Będąc mała tylko czekałam aż w programie telewizyjnym napiszą Harry Potter. Jednak książki przeczytałam niedawno jak na mój zapał książkocholiczny. Uwielbiam cytaty z tej serii dołączyłabym jeszcze: "Ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze" Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też świetny cytat, racja:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. "do szaroburej szkoły ze świata rzeczywistego, gdzie nawet nie ma papieru w łazience." realia polskich szkół xD Chyba wszystkich xDD
    Bardzo się cieszę, że nie pisałaś recenzji z każdej książki z osobna, bo wydaje mi się, że mijałoby się to trochę z celem.
    Ej ja też cierpiałam, że Hermiona nie skończyła z Draconem xDDD
    Mnie akurat ten wątek z emancypacją skrzatów zniewolonych trochę nudził i irytował. Najbardziej z całej serii podobała mi się trzecia część :) Najmniej chyba szósta, straszna nuda i nic się nie działo. Na szczęście autorka przy okazji ostatniego tomu wzięła się w garść i wszystko wróciło do normy :D
    Całą serię w czasach gimnazjum przeczytałam trzy razy :D

    Ps. Jest u mnie konkurs, w którym można wygrać ksiażkę wybraną przez siebie z oferty nieprzeczytane.pl, do udziału w którym serdecznie Cię zapraszam :)

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wiem, chyba nie spotkałam się jeszcze z szkołą, w której byłby papier:D
      Dracon i Hermiona byliby najlepszą parą, poważnie hah
      Też pozdrawiam ♥

      Usuń
  6. uwiebilam jest cudowna :) powracam do niej co pare lat! :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już chyba drugi raz na tym blogu przyznam się do tego, że nie przepadam za tą serią. Nie przeczytałam nawet wszystkich części, nie wspominając już o oglądaniu filmu, gdzie chyba żadnej części nie obejrzałam w całości, choć wiele razy próbowałam ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, to już chyba zależy od gustów:D

      Usuń
  8. Co prawda "Harry'ego" czytałam tylko raz, ale strasznie mi się podobał i zdecydowanie mam zamiar zrobić to ponownie. Nie wiem, co najbardziej mnie w nim przyciąga, ale sądzę, że każdy powinien go przeczytać- warto <3
    (filmy oczywiście też kocham *-*)
    Pozdrawiam ^^
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam
    (i zapraszam na KONKURS <3)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po raz pierwszy HP przeczytałam w te wakacje mając 16 lat, ja nie wiem co ja wcześniej sobie myślałam ani jak żyłam bez tej serii! Uwielbiam ją! <33 Teraz będę ją po mału kompletować w domu :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, bardzo się cieszę, uwielbiam jak ktoś się przekonuje do HP♥
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Masz rację, świat wykreowany przez Rowling jest idealną odskocznią od rzeczywistości :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Również uwielbiam do tej serii wracać i aktualnie przymierzam się do piątej części ;D
    Pozdrawiam!
    http://littledecoy7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba zacznę czytać jeszcze raz od początku, poczułam natchnienie:D

      Usuń
  12. Kocham Harry'ego wielką, nieskończoną miłością. Mogę czytać milion razy, a i tak mi się nie znudzi. Moją ukochaną częścią są "HP i Insygnia Śmierci". Hermiona i Draco - nie jakoś mi to nie styka. Tom świetnie go zagrał. Ogólnie uwielbiam i książki i filmy. Świetne postaci. Haha na psychologii pisałam pracę o Voldemorcie na osobowość. To mówi samo za siebie. Nie, no ogólnie kocham, kocham, kocham. U mnie na blogu rozdanie zakładek właśnie z HP. Także zapraszam Pabottyro_books

    OdpowiedzUsuń
  13. Aaaaaaaa! Widzę, że shippujesz Dramione xD
    Nie lubię Rona zbytnio, ale przede wszystkim za cholerę nie pasuje mi on do Hermiony. No serio... Już wolałabym aby skończyła z Harrym, a gdyby wyszła za Draco... OMFG, spełnienie marzeń fangirlsa xD
    A teraz przestając się emocjonować, podchodząc rozsądnie do tematu - również posiadam olbrzymi sentyment do Harry'ego. Co prawda moja przygoda z czytaniem nie rozpoczęła się od tej magicznej serii, jednak i tak zajmuje ona część mojego serducha. ;)
    Całusy!
    Ola z bloga Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam pierwsze części tej historii wiele lat temu, gdy się pojawiały kolejno. Teraz powracam do serii jako dorosła osoba i zamierzam przeczytać ją całą. Bawię się przy lekturze tak samo dobrze jak kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam w sumie inne zdanie niz ty. Harry byl jak dla mnie nudny, mdly i przewidywalny. Dotrwalam tylko do 2 tomu. Sam charakter Harryego byl bardzo nijaki.
    Zdecydowanie wole wersje filmowa.
    Musze jednak pochwalic autorke, za swietnie wykreowany swiat.
    Pomimo licznych wad jestem przywiazana do histori Pottera i jest to w sumie klasyk wiec nie jest tak zle :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszyscy zachwalają, a mi momentami wychodzi to już bokami. Harry to taka seria, której nie zamierzam czytać i chyba nie ma rzeczy, która przekonałaby mnie, aby zmienić ten stan rzeczy. Po prostu nie mój klimat.
    Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators