środa, 17 sierpnia 2016

Od czego zacząć: twórczość Nicholasa Sparksa


Nicholas Sparks jest bardzo cenionym pisarzem i ma mnóstwo fanów na całym świecie. Jego książki są tłumaczone na 33 języki, czemu absolutnie się nie dziwię, ponieważ jest bardzo utalentowany. Należy on bowiem do moich ulubionych autorów, a ja sama mam za sobą 7 jego książek. Wszystkie mnie zachwyciły.
Ktoś kiedyś napisał w komentarzu na moim blogu, że "styl Sparksa po prostu trzeba lubić" i całkowicie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Wiele osób nie rozumie fenomenu pisarza i uważa, że strasznie ciężko czyta się jego książki. Nie każdemu może przypaść do gustu jego twórczość, ale nie warto się zniechęcać. Pod spodem zamieszczę kilka moich sugestii, od czego warto zacząć poznawać jego twórczość.
  • Ja zaczynałam swoją przygodę ze Sparksem od książki "Ostatnia piosenka", w której dosłownie się zakochałam. Jest naprawdę cudowna i nawet bardziej wzruszająca od jej ekranizacji (która swoją drogą też jest genialna). Wam też polecam od niej zacząć.
  
  • Jeżeli ta powieść wam się spodoba, koniecznie sięgnijcie po "I wciąż ją kocham". Cudo, cudo i jeszcze raz cudo. Przepiękna historia, która jest w stanie wzruszyć każdego. Jej ekranizacja też jest wspaniała, ale książka oczywiście dużo lepsza. Naprawdę ciekawe postaci, fabuła i zakończenie. No i oczywiście mój ukochany Channing Tatum na okładce ♥
  •  "Pamiętnik" Nicholasa jest jedną z jego najpopularniejszych powieści, przynajmniej tak mi się wydaje. Nic dziwnego. Uwielbiam tę historię. Sparks cudownie oddaje uczucia i wyciska łzy. Kolejna rzecz, za którą go uwielbiam.
  •  Nie można zapomnieć również o "Szczęściarzu". Interesująca historia, która została świetnie przedstawiona. Kompletnie mnie zauroczyła i sprawiła, że pokochałam tego autora nawet mocniej niż wcześniej.
  •  Pomijając powyższe powieści, polecam wam również "Jesienną miłość" (ekranizacja nazywa się "Szkoła uczuć" - jestem pewna, że większość osób kojarzy ten film), "List w butelce" i przede wszystkim "Najdłuższą podróż", która podbiła moje serce. Co ciekawe, na podstawie każdej z wymienionych tutaj książek powstał film. Polecam też obejrzeć, bo naprawdę warto. Nieraz można się wzruszyć, uśmiać lub rozmarzyć. 
Piszcie mi w komentarzach, czy czytaliście coś autorstwa Sparksa, a jeśli tak, to czy wam się podobało :) Buziaki!
Kocham Cię, i zamierzam dopilnować obietnicy, którą mi złożyłeś. Jeśli wrócisz, wyjdę za Ciebie. Jeśli nie dotrzymasz słowa, złamiesz mi serce. - I wciąż ją kocham
Życie, uświadomił sobie, bardzo przypomina piosenkę.
Na początku jest tajemnica, na końcu - potwierdzenie, ale to w środku kryją się wszystkie emocje, dla których cała sprawa staje się warta zachodu. - Ostatnia piosenka
 Cisza jest święta. Zbliża ludzi, gdyż tylko ci, którzy się dobrze ze sobą czują, mogą siedzieć w milczeniu. - Pamiętnik

26 komentarzy :

  1. Ja należę do tych osób, które nie lubią tego pisarza ;) nie podoba mi się jego styl pisania oraz sposób przedstawiania historii, może trafiłam akurat na takie książki, ale jak dla mnie jego powieści są dość przewidywalne, czego bardzo nie lubię ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się jego styl właśnie bardzo podoba, ale ilu ludzi tyle opinii:)

      Usuń
  2. Sparks... Niby jest powszechnie znany, ale jakoś nie jest taki zachwalny jak choćby Hoover. Ogólnie nie wiem dlaczego, ale jego twory wydają mi się jakieś takie mdłe chociaż jeszcze się z nimi nie zapoznałam (taa, nie ma jak to oceniać bez czytania). ,,I wciąż ją kocham" próbowałam oglądać, ale po ok. piętnastu minutach uznałam, że to bardzo nudny film. Nie spodziewałam się nagłej śmieci itp., ale po prostu oprócz słodkich dialogów nie było tam nic więcej. Nie chcę krytykować Sparksa, bo być może taki ,,Pamiętnik" naprawdę jest wspaniały, ale nigdy specjalnie nie ciągnęło mnie do jego tworów. Choć, gdybym zobaczyła jego książkę w jakieś naprawdę promocyjnej cenie pewnie pokusiłabym się o zakup :D



    http://wielopasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie jego utwory faktycznie mogą uchodzić za mdłe z tego względu, że wiele osób jest przyzwyczajonych do młodzieżówek, w których wszystko dzieje się naprawdę szybko, a miłość jest świeża, pomiędzy nastolatkami. Ja jednak czytałam Sparksa jeszcze przez młodzieżówkami, więc bardzo mi się spodobał:)

      Usuń
  3. Wszędzie widzę książki tego pisarza, jednak mimo wszystko jeszcze po żadną z nich nie sięgnęłam. Planuję to zmienić, jednak plany zawsze są przesuwane i tak o... Twój post stanowczo pomaga mi podjąć decyzję.
    Również oglądałam "Ostatnią piosenkę" i bardzo mi ten film przypadł do gustu. Może teraz wypada sięgnąć po powieść? :)

    Pozdrawiam
    http://pierwsza-strona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść pewnie jeszcze bardziej Ci się spodoba :)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  4. Kocham Sparksa, mimo że czytałam tylko jego dwie części. Mam całą kolekcję, jednak czasu brak.
    Zaczęłam od Listu w butelce, później wzięłam Pamiętnik i się zakochałam! Osobiście wolałam list :D
    Pozdrawiam serdecznie.
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytam recenzje, jeśli się zabierzesz za kolejne jego powieści:D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Hej. Nominowałam Cię do LBA.
    Więcej tutaj: http://wysnioneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko to co wymieniłaś oglądałam, ale muszę przyznać, że 'szczesciarz' mi sie nie spodobał. Za to "pamiętnik" jest moim ulubionym filmem i wracam do niego bardzo często :) jego książki są świetne)

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, "Pamiętnik" jest naprawdę cudowny:)

      Usuń
  7. Ja czytałam kilka i... nie lubię stylu pisania Sparksa. Są pisane na jedną deskę, wszystkie niemalże identyczne. Jest jednak książka, "Wybór" przez którą przemknęłam niemal z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem jedną z niewielu osób, które nie czytały NICZEGO, co napisał Sparks :) Zwyczajnie nie lubię tego typu literatury i nie przekonuje mnie do siebie ;/ Jestem raczej dziewczyną akcji aniżeli romantyczką, więc musi być krew, pot, a najlepiej do tego jakieś trolle czy Nocni Łowcy i dopiero wtedy jestem szczęsliwa xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak Kasia, o tobie to akurat wiem XD Książka bez flaków to nie książka haha

      Usuń
  9. Czytałam wszystkie wymienione wyżej.
    Ale najbardziej kocham Jesienną miłość. To jest po prostu cudo. Chociaż lubię też "cud" czy jakoś tak. Nie pamiętam jak dokładnie brzmi tytul.
    Jednakże kocham każdą po kolei. Bezpieczna przystań to również dzieło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu ktoś, kto kocha Sparksa tak samo jak ja :D

      Usuń
  10. Ach, Sparks :) skoro nawet jego filmów nie jestem w stanie przełknąć (a do oglądania byłem zmuszany) to co dopiero mówić o książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O, takiego posta szukałam! Już od dawna chcę rozpocząć swoją przygodę z Nicolasem, ale na razie...no, delikatnie mówiąc słabo mi to wychodzi. Ale mam plan do końca 2016 przeczytać choć jedną jego książkę i chyba dzięki Tobie będzie to "Ostatnia piosenka" :)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ci się uda to przeczytać i polubisz tego autora tak samo jak ja!
      Również pozdrawiam

      Usuń
  12. "List w butelce" posiadam, ale niestety zaczęłam i tak się starzeje na półce. :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja także zaczynałam od "Ostatniej Piosenki" i zgadzam się z tobą, od niej najlepiej zacząć. Pozostałych powieści tutaj przedstawionych, niestety jeszcze nie czytałam.
    Trzeba to zmienić! :))
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tysiąc Żyć Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  14. W swojej czytelniczej przygodzie przeczytałam już kilka książek tego autora i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Zawsze po jego książce miałam ochotę na więcej. Pozdrawiam :)
    Nominowałam Cie do LBA http://subiektywnymokiem7.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja niestety czytałam tylko dwie jego powieści. Pierwszą z nich była "Ostatnia piosenka", która bardzo mi się podobała, a jakiś czas temu przeczytałam "Dla Ciebie wszystko". Myślę, że wezmę się jeszcze za jakieś jego książki. :) Niedługo ma wyjść jego nowa powieść - "Spójrz na mnie".

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytalam prawdziwy cud ale to byl chyba jakis niewypal bo ogladalam filmy Sparksa i bardzo mi sie podobaly. Ale jakos sie zrazilam do jego ksiazek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Sparksa czytałam "Prawdziwy cud" i okazała się to książka zupełnie nie w moim stylu. Od tego czasu trzymam się od niego na dystans, choć bardzo lubię ekranizacje - "List w butelce", "Pamiętnik" i " Ostatnią piosenkę".

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators