wtorek, 12 lipca 2016

Przypadki Callie i Kaydena - Jessica Sorensen


O Przypadkach powiedziała mi dawna koleżanka w wakacje 2015. Nie sądziłam, że ta historia mi się spodoba, raczej byłam sceptycznie nastawiona, a wspomniana koleżanka wręcz rozanielona przez tę książkę. Tak się złożyło, że im więcej usłyszałam o tej powieści, tym bardziej chciałam sama się przekonać o co właściwie tyle krzyku. „Przypadki Callie i Kaydena” (wraz z drugą częścią) dostałam na własne życzenie na święta. Nie żałuję tego. 
W trakcie naszej egzystencji pojawia się ten jedyny przypadek, który zbliża nas do siebie i przez chwilę nasze serca biją tym samym rytmem.”

Dla Kaydena cierpienie w milczeniu było jedynym sposobem, by przeżyć. Jeśli miał szczęście, nie wychylał się i wypełniał polecenia, mógł przetrwać kolejny dzień. Jednak pewnej nocy, kiedy zdawało się, że jego szczęście – a może nawet i życie – właśnie się kończy, pojawiła się ona...
Callie nie wierzyła w szczęśliwe zrządzenia losu. Przynajmniej od czasu swoich dwunastych urodzin, gdy odebrano jej wszystko. Kiedy najgorsze już minęło, dziewczyna pogrzebała uczucia i przysięgła nigdy nikomu nie zdradzić, co się naprawdę wydarzyło. Teraz, sześć lat później, nadal zmaga się z bolesną tajemnicą.
Gdy traf sprawia, że Kayden i Callie zaczynają uczęszczać do tego samego college’u, chłopak z determinacją postanawia poznać bliżej dziewczynę, która odmieniła jego los. Jest przekonany, że Callie nie pojawiła się w jego życiu bez powodu. Im bardziej próbuje stać się częścią jej świata, tym mocniej uświadamia sobie, że ona także potrzebuje ocalenia.
Chyba wszyscy przed czymś uciekamy. Tylko że wciąż próbuję zrozumieć, co to jest...”
Książka totalnie mnie zauroczyła. Postacie, historia, urokliwość ich narastającego uczucia po prostu pozostawiła odcisk na moim wrażliwym sercu i sprawiła, że jest to jedna z moich ulubionych pozycji. Muszę z bólem przyznać, że nawet ja, totalnie zakochana w Przypadkach, doszukałam się tam kilku błędów i wydarzeń powodujących irytację. Po pierwsze, Callie czasem zachowywała się zbyt przesadnie. To co jej się przytrafiło bez wątpienia odcisnęło się na jej psychice, ale czasem jest to wręcz drażniące – trzeba było się z nią obchodzić jak z jajkiem. Początek też się nieco dłużył, ale pomijając te fanty, książka ma w sobie coś naprawdę wyjątkowego.
„Sprawdź, jak daleko potrafisz dotrzeć, nawet jeśli się boisz.”
Callie to przeurocza postać. Jest taka opiekuńcza i delikatna, aż ma się ochotę ją przytulić. Jednak to Kayden zdobył moją sympatię od samego początku. Jest zabawny i kochany, mimo tego, z czym musiał się zmagać. Warto wspomnieć również o postaciach drugoplanowych – przyjaciołach tej dwójki. Autorka idealnie zadbała o ukazanie Setha i Luke'a w dobrym świetle. Cudownie dopełniają całą historię, są naprawdę sympatyczni i wielokrotnie zmuszają do uśmiechu przy lekturze.
Podsumowując – książka wymaga zaangażowania, jest w stanie wycisnąć kilka łez i sprawia, że bez pamięci zakochujemy się w bohaterach. Nie mogę jednak polegać tylko na tym, przy ocenie muszę zwrócić uwagę na ogół. O dziele pani Sorensen jest dosyć głośno, jednym się podoba, innym nie. Wiadomo; ilu ludzi, tyle opinii. Mimo mojej sympatii co do książki, wystawiam dosyć surową ocenę, ponieważ zdarzało mi się czytać dużo lepsze powieści.

Ilość stron: 365
Ocena: 6,5/10

21 komentarzy :

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce ale koniecznie muszę ją przeczytać. Po Twojej recenzji jestem przekonana że mi się spodoba - uwielbiam książki z problemami, tajemnicami i smutkiem.

    Pozdrawiam gorąco!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również! Szczególnie, jeśli coś nie jest od początku wiadome i trzeba przeprowadzać swoje własne małe śledztwo:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Chyba w końcu będę musiała się wziąć za tę pozycję. Ostatnio mam fazę na miłosne historie :D I okładka...Piękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Dokładnie, okładka mnie zauroczyła, szczególnie kiedy po przeczytaniu książki zorientowałam się, że jest to odzwierciedlenie jednej ze scen ♡

      Usuń
  3. Przypadki wpadły w moje ręce - przypadkiem :D Nie miałam co robić i sobie zaczęłam powoli czytać, tak myślałam, ze powoli, bo w jedną noc musiałam chwycić po drugą część! Cudowna historia. Czekam na kolejne części, bo ma być jeszcze kilka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym słyszałam i mam nadzieję, że zostaną jak najszybciej przetłumaczone na polski, bo w przeciwnym razie będę zmuszona czytać po angielsku:)

      Usuń
  4. Widziałam kiedyś tą książkę na zszywce i zaintrygował mnie opis, potem ktoś mi ją odradził i w końcu o niej zapomniałam :/ Po recenzji jestem szczerze zainteresowana tą lekturą, sięgnę po nią w wolnym czasie :)
    Pozdrawiam <3
    Nowy rozdział

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam bohaterów, uwielbiam tę wzruszającą historię, a sposób, w jaki Jessica Sorensen zakończyła pierwszy tom? Straszny. Dlatego jak najszybciej muszę się zabrać za kolejną część, żeby się przekonać, co się stanie z Callie i Kaydenem.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, byłam absolutnie zdruzgotana po przeczytaniu końcówki. Dobrze się złożyło, że akurat druga część czekała na mnie na półce. Serdecznie polecam sięgnąć po "Ocalenie Callie i Kaydena", naprawdę warto:)

      Usuń
  6. Niestety ta książka ma cudowną historię, jednak styl w jakim pozostała napisana pozostawia wiele do życzenia. Mi osobiście ta seria nie przypadła do gustu, była po prostu przeciętna.
    pozdrawiam http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o niej. Ma cudowną okładkę. Utwierdziłaś mnie jednak w przekonaniu, że to nie jest raczej książka dla mnie :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam dużo dobrego, jak i złego na temat tej pozycji i sama nie wiem co o niej myśleć. Myślę, że na razie sama po nią nie sięgnę, może kiedyś, ale na chwilę obecną pozycja ta do mnie nie trafia 😥
    Pozdrawiam!
    Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam, i ani polecam, ani nie. Według mnie powieść przeciętna, choć na pewno mocna i wzruszająca. Bohaterowie są fajnie wykreowani, historia ciekawa-można sięgnąć, ale ja dość szybko o niej zapomniałam.
    A druga część... powiem tyle, że powinna być od 18 lat, kurcze, oni z sypialni nie wychodzili!
    Pozdrawiam :D
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam
    PS Mam nadzieję, że się nie obrażasz że hejtuję jedną z Twoich ulubionych książek, przepraszam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachęciłaś mnie tą recenzją, mimo takiej oceny. Boże, chcę tę książkę przeczytać, już, teraz.
    Zapiszę tytuł, by mieć ją na liście. http://want-cant-must.blogspot.com/
    zapraszam na Polecam Goodbook

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, mi się bardzo podobała:)

      Usuń
  11. Nie znam tej książki ale ma piękną okładkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też dostałam ją na święta! Chłopak się wycfanił i odkrył moje konto na LC :D Zgadzam się z Tobą w 100%, książka jest świetna, chociaż Callie drażniła chwilami swoim zachowaniem. Okej, nie wiem co czuje dokładnie osoba zgwałcona, ale wydawało mi się to trochę przesadzone. No ale książka ma tyle plusów, że z nawiązką wyrównuje ten lekki przesadyzm ;). Łyknęłam ją w półtorej dnia, a jak zobaczyłam zakończenie to miałam ochotę cisnąć nią w coś. Serio? Urwać w takim momencie? Autorkę kręci znęcanie się nad czytelnikami, czy jak? :<
    Pozdrawiam!
    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, książka ma mnóstwo plusów i jest po prostu cudowna ♥ Po zakończeniu miałam kaca książkowego jeszcze przez parę dni, aż sięgnęłam po kolejną część haha
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  13. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale weszłam na Twojego bloga i chciałam zobaczyć archiwum, żeby przejrzeć posty, które mnie interesują i po drodze przewinęła się ta recenzja i ta piękna okładka, no i stało się! Weszłam i mam kolejną książkę do przeczytania na swojej liście Dzięki.. Jakby było ich za mało. ;D Serio zaciekawiłaś mnie tą książką, muszę sobie ją jakoś ogarnąć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeczytalam oba tomy :D Nie bylo rewelacji, ale przyjemna lekturka.

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators